پرتو بلاگ
با ابلاغ معاون آموزشی وزیر بهداشت؛

وضعیت نهایی آموزش ترم آینده دانشجویان علوم پزشکی

وضعیت نهایی آموزش ترم آینده دانشجویان علوم پزشکی

پرتوبلاگ: معاون آموزشی وزارت بهداشت طی نامه ای به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور سیاست های کلی وزارت بهداشت در آستانه بازگشایی دانشگاه ها برای سال تحصیلی جدید را ابلاغ نمود.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، در نامه دکتر علی اکبر حق دوست تاکید گردیده است که پیرو دستور وزارت بهداشت در خصوص بازگشایی دانشگاه های علوم پزشکی امسال و در امتداد مصوبات و هماهنگی های قبلی بصورت فوری جلسه ای با معاونت فرهنگی وزارت بهداشت انجام شد که در نهایت تصویب گردید در صورت تحقق شرط های مربوطه تمامی امتحانات دانشجویان بصورت حضوری اجرا شود.
همین طور برنامه درسی دانشجویان جدیدالورود به شکلی خواهد بود که برای رفع اشکال و کارهای عملی حداقل دو هفته در طول ترم بصورت حضوری در کلاس های دانشگاه شرکت نمایند.
دانشجویان تحصیلات تکمیلی حتی جدیدالورودها نیز تمام وقت و به طور کامل پس از دریافت دو دز واکسن در دانشگاه ها حضور خواهند داشت.
دانشجویان دکتری حرفه ای و کارآموزان سایر رشته ها نیز همانند سابق در کلاس های دروس عملی حضور خواهند داشت.
دکتر حقدوست در نامه خود تاکید کرده است که برای سایر دانشجویان به شکلی برنامه ریزی خواهد شد که بعد از دریافت دو دز واکسن حداقل یک ماه در دانشگاه حضور خواهند داشت.
برنامه ریزی برای استفاده از مرخصی تحصیلی بدون درج در سنوات برای دانشجویانی که به سبب استرس زیاد علاقه به حضور در دانشگاه ندارند در دستور کار قرار خواهد گرفت.
همین طور در خوابگاه ها، سلف ها و خدمات رفت و آمد امکان اجرای پروتکلهای موجود مهیا نیست و پس لازم است معاونت بهداشت متناسب با شرایط پروتکلهای جدید صادر و ابلاغ کند که امکان اجرائی بودن آنها فراهم نباشد.
در این نامه تاکید گردیده است که دسترسی به امکانات لازم بسیار ضروری می باشد. تب سنجی مستمر و دقیق اکسی متری مستمر برای دانشجویان مبتلا، دسترسی به ماسک و وسایل ضدعفونی لازم و وسیع و با اهمیت تر از همه وجود فضای ایزولایسون مناسب دانشجویان مبتلا در خارج از فضاهای خوابگاهی از با اهمیت ترین نیازهای دانشجویی است.
دکتر حقدوست تاکید کرده است که درخواست معاونت های فرهنگی و دانشجویی و آموزشی از معاونت بهداشت آنست که تزریق دو دز واکسن دانشجویان حداکثر تا اختتام مهر به اتمام برسد و حتی المقدور انجام دز یادآور دانشجویان و اعضای هیات علمی فعال در بالین در اسرع وقت عملی می شود.
همین طور سیاست وزارت بهداشت برای دز یادآور سایر اقشار جامعه و بطور اختصاصی سایر دانشجویان و پرسنل درگیر امور آموزشی، دانشجویی و فرهنگی نیز شفاف شود. همین طور برای اصلاح فضاهای فیزیکی دانشکده ها، خوابگاه ها و فضاهای عمومی خصوصا اصلاح تهویه هوا و تامین تجهیزات بهداشتی اولیه همچون ماسک نیاز به تامین منابع مالی مشهود است.
در این نامه تاکید گردیده است که از آنجا که دانشگاه ها باید مدیریت چابک داشته باشند تا بتوانند در صورت بروز هر گونه همه گیری محلی تصمیمات قاطع گرفتن کنند بدین سبب نیاز به داشتن داشبوردهای اطلاعاتی از مبتلایان در منطقه خود دارند که مقتضی است توسط معاونت بهداشت تهیه شود.
البته در کنار این داشبوردها لازم است پروتکل ها و دستورالعمل های شفافی تولید شود که بسته به شرایط بتوانند تصمیمات سریع بگیرند. در این نامه تاکید گردیده است حداکثر همکاری در بازگشایی مدارس، دانشگاه های پزشکی و غیر پزشکی لازم است و نمی توان فقط دانشگاه های علوم پزشکی را مجزا از سایرین دید. لازم است تا رییس دانشگاه شخصا مسئولیت را بر عهده گیرد تا بهترین شکل ممکن هماهنگی های بین معاونت های مختلف فراهم گردد و نیازهای مالی تامین گردد. همین طور شرایط اپیدمی متغیر است. لازم است مدل اداره آموزشی منطبق بر وضعیت اپیدمی منطقه با چابکی صورت بگیرد.
در پایان نامه معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید گردیده است برای مدیریت جو روانی و اجتماعی در داخل و خارج دانشگاه نیاز به گرفتن تدابیر خاص می باشد. بطوریکه ممکنست هجمه های سنگین به برنامه وارد شده و گروه های مخالف شکل گرفته و آرامش جامعه با بعضی شایعات بی اساس به هم بریزد. پس همراهی رسانه ها، مدیریت فضای مجازی با ایجاد یک شفافیت حداکثری و نگاه مشارکت جویانه لازم است.




منبع:

1400/06/19
13:35:13
5.0 / 5
565
تگهای خبر: اطلاعات , پزشكی , خدمات , دانشگاه
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog