پرتو بلاگ
معاون وزیر ارتباطات اعلام كرد

پروسه ثبت نام و علت کاهش حجم اینترنت رایگان دانشجویان

پروسه ثبت نام و علت کاهش حجم اینترنت رایگان دانشجویان

پرتوبلاگ: معاون وزیر ارتباطات با اعلان اینکه با دریافت اطلاعات دانشجویان و اساتید از مراجع مربوطه، ثبت نام برای اینترنت رایگان شروع می شود، اظهار داشت: ما شرایط را رصد می نماییم و شتاب گیری واکسیناسیون در کشور این نوید را می دهد که به سمت آموزش حضوری حرکت نماییم.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، باتوجه به شروع سال جدید تحصیلی بصورت مجازی برای دومین سال متوالی و نیاز به زیرساخت هایی همچون اینترنت برای دسترسی به محتوای آنلاین آموزشی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در طول این مدت با ارائه اینترنت رایگان و رایگان کردن سامانه شاد و سامانه های آموزشی، تلاش نموده بود پروسه آموزش را برای دانش آموزان و دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاهی تسهیل کند، بار دیگر به ارائه اینترنت رایگان اقدام نمود.
بدین ترتیب عیسی زارع پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- روز گذشته اعلام نمود برای اساتید دانشگاه ها ۶۰ گیگ، برای معلمان ۴۰ گیگ و برای دانشجویان ۳۰ گیگ اینترنت رایگان شش ماهه در نظر گرفته شده است. از روز گذشته، تعدادی کاربران با مراجعه به سامانه ICTgifts اعلام نمودند که هنوز ثبت نام برای دریافت اینترنت شروع نشده است. همین طور دانشجویان به حجم بسته ها اعتراض داشته و عنوان کردند با توجه به این که سال قبل بسته های ۶۰ گیگابایتی برای دانشجویان در نظر گرفته شده، بسته های فعلی پاسخگوی نیاز آنها نخواهد بود.
در این راستا ستار هاشمی - معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در گفت و گو با ایسنا، درباره نحوه ثبت نام برای دریافت اینترنت رایگان اظهار داشت: سامانه ICTgifts نیاز به یک سری اطلاعات دارد که توسط مراجع ذی ربط در اختیار ما قرار بگیرد تا بتوانیم پروسه ثبت نام را شروع نماییم. این اطلاعات باید توسط سازمان های وزارت علوم، وزارت بهداشت، مرکز مدیریت مراکز حوزوی، آموزش و پرورش در اختیار ما قرار گیرد که بتوانیم در پروسه ثبت نام از آن استفاده نمائیم.
وی همین طور درباره زمان انجام ثبت نام توضیح داد: مکاتبات و هماهنگی ها با مراجع مربوطه و هماهنگی لازم با اپراتورها برای تخصیص بسته های اعلامی انجام شده که برای اساتید دانشگاه، ۶۰ گیگ، برای معلمان ۴۰ گیگ و برای دانشجویان و طلاب ۳۰ گیگ در نظر گرفته شده است. به لحاظ زیرساختی، آمادگی لازم را در وزارت ارتباطات داریم و در اسرع وقت این کار انجام می شود و امیدواریم در هفته جاری بتوانیم این پروسه ثبت نام را شروع نماییم.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اعتراض کاربران به حجم پایین اینترنت ارائه شده بیان کرد: برای حجم بسته مدنظر مطالعاتی صورت گرفته، اما باتوجه به شتاب گیری پروسه واکسیناسیون در کشور، نگاهمان این است که بتوانیم به سمت حضوری کردن آموزش حرکت نماییم. ما در وزارت ارتباطات متناسب با نیاز واقعی و امید به این که قسمتی از آموزش حضوری شود، در ادامه کار در تعامل با بخش آموزش و در کنار نظام تعلیم و تربیت کشور خواهیم بود.
به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، محمود حبیبی - مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش هم امروز اظهار داشت: به زودی بسته ۴۰ گیگ اینترنت رایگان در اختیار معلمان، قرار خواهد گرفت. این بسته رایگان بمنظور استفاده معلمان در ۶ ماهه اول سال تحصیلی خواهد بود.




منبع:

1400/07/04
20:01:40
5.0 / 5
645
تگهای خبر: آنلاین , اطلاعات , اینترنت , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog