پرتو بلاگ

دانشگاه های ژاپن با کاهش تعداد ثبت نامی های جدید مواجه گشتند

دانشگاه های ژاپن با کاهش تعداد ثبت نامی های جدید مواجه گشتند

پرتوبلاگ: نتایج یک نظرسنجی در ژاپن نشان میدهد که تعداد ثبت نام در دانشگاه های خصوصی این کشور در نیمسال تحصیلی 2021 میلادی، در مقایسه با سال قبل کاهش قابل توجهی پیدا کرده است.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از یودبلیونیوز، بر این اساس، تعداد ثبت اسامی جدید در دانشگاه های خصوصی ژاپن به میزان ۴۶.۴ درصد در مقایسه با سال قبل کاهش پیدا کره است.
کارشناسان معتقدند دلیل این امر، کاهش ۲۶ هزار نفری در جمعیت ۱۸ ساله های ژاپنی و همین طور کاهش تعداد دانشجویان بین المللی به سبب محدودیت های ناشی از پاندمی کووید-۱۹ است.
این نظرسنجی نشان میدهد که میزان پر شدن صندلی های خالی در دانشگاه های خصوصی ژاپنی به میزان ۹۹.۸ درصد رسیده است و برای نخستین بار بعد از سال ۱۹۹۹ میلادی از ۱۰۰ درصد کم شده است.
وزارت آموزش ژاپن سال قبل نیز اعلام نموده بود که به سبب تاثیرات مخرب ناشی از شیوع "کووید-۱۹"، بیش از ۱۳۰۰ دانشجوی ژاپنی از ادامه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور منصرف شده اند.
در این راستا، تعدادی از دانشجویان به هنگام مراجعه به مراکز مشاوره گفته بودند که قادر به پرداخت شهریه دانشگاه نیستند و برخی دیگر گفته بودند که احساس تنهایی می کنند چونکه بوسیله کلاس های آنلاین با دیگر دانشجویان ارتباط برقرار نمی کنند و نمی توانند با همکلاسی های خود دوست شوند.
از دلیلهای انصراف این ۱۳۶۷ دانشجو از دانشگاه های دولتی، خصوصی، کالج ها و موسسات آموزش عالی مشکلات اقتصادی، دشواری سازگاری با شرایط دانشگاه و از میان رفتن انگیزه تحصیل در دانشجویان بوده است. حدود یک سوم از این دانشجویان در سال اول ترک تحصیل کردند.




منبع:

1400/07/17
19:53:39
5.0 / 5
612
تگهای خبر: آنلاین , اقتصاد , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog