پرتو بلاگ

بررسی چالش های آموزش مهندسی در ایران

بررسی چالش های آموزش مهندسی در ایران

به گزارش پرتوبلاگ هفتمین کنفرانس بین المللی آموزش مهندسی ۳ تا ۶ آبان ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می گردد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، هفتمین کنفرانس بین المللی آموزش مهندسی توسط انجمن آموزش مهندسی ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۳ تا ۶ آبان ماه با مبحث "آموزش مهندسی، گذشته، حال و آینده" برگزار می شود.
این کنفرانس با هدف بررسی چالش های آموزش مهندسی در ایران و عرضه راهکارهای بهبود کیفیت آن برگزار می گردد.
محورهای اصلی این کنفرانس شامل بازطراحی و انعطاف پذیری در برنامه های آموزش مهندسی، چالش ­ها و چشم اندازهای آموزش الکترونیکی در آموزش مهندسی، ارتباط صنعت و آموزش مهندسی و بررسی موانع ارتقاء کیفیت آموزش مهندسی و عرضه راهکار برای غلبه بر آنها است.
انجمن آموزش مهندسی ایران از سال 1388 (با همراهی نزدیک گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم) شروع به کار کرده و «گذر از کمیت به کیفیت» را شعارمحوری حرکت خود قرار داده است.
اهداف مهم این انجمن هدایت محققان برای پژوهش پیرامون آموزش مهندسی، ترویج روش های نوین آموزش و ارزیابی دروس مهندسی، رصد کیفیت آموزش مهندسی در مراکز آموزش عالی کشور، بسترسازی قانونی در جهت افزایش کیفیت آموزش مهندسی و... است.
به نقل از دانشگاه امیرکبیر، این کنفرانس رویداد مناسبی جهت بررسی گذشته آموزش مهندسی در ایران، رصد وضعیت کنونی و عرضه پیشنهاد و راهکار برای رشد کیفی آموزش مهندسی کشور به حساب می آید.




منبع:

1400/07/18
23:34:48
5.0 / 5
553
تگهای خبر: الكترونیك , پژوهش , دانشگاه , صنعت
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog