پرتو بلاگ
آژانس بین المللی انرژی هشدار داد؛

نگرانی جهانی از پیشرفت اندک استفاده از انرژی های پاک

نگرانی جهانی از پیشرفت اندک استفاده از انرژی های پاک

آژانس بین المللی انرژی هشدار داده که پیشرفت جهان در حوزه استفاده از انرژی های پاک بسیار کندتر از حد مطلوب است و باید دراین زمینه تحولی جدی صورت بگیرد.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از سی ان بی سی، در گزارش مفصل این آژانس تصریح شده که باتوجه به انتشار گسترده گازهای گلخانه ای در جهان باید سرعت استفاده از انرژی های پاک بیشتر شود.
این گزارش که چشم انداز انرژی جهان در سال ۲۰۲۱ نام گرفته، در آستانه برگزاری نشست تغییرات آب و هوایی در گلاسکوی اسکاتلند انتشار یافته است. این جلسه از ۳۱ اکتبر شروع شده و تا ۱۲ نوامبر ادامه می یابد.
در گزارش آژانس مذکور آمده است در صورتیکه فروش خودرو های برقی در سال ۲۰۲۰ به رکوردهای جدیدی دست یافته و منابع تجدید پذیر مانند باد و خورشیدی به رشد سریع خود ادامه دادند، داده های موجود حاکیست سرعت تغییرات حوزه انرژی مطلوب نمی باشد. این مساله باید به اندازه بازگشت وضعیت اقتصادی به شرایط قبل از کرونا جدی گرفته شود.
در هفته های اخیر طرح بحث احتمال کمبود گاز در زمستان سبب شده تا نگرانی در مورد افزایش مصرف زغال سنگ، گاز طبیعی و غیره که سبب آلودگی محیط زیست می شود، بیشتر شود. این افزایش سبب خواهد شد تا اقدامات انجام شده برای افزایش استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر، خودرو های برقی و غیره به نتیجه مطلوب نرسد.
نویسندگان این گزارش معتقدند اگر کاهش جدی در روند تولید گازهای گلخانه ای رخ ندهد افزایش ۲.۶ درجه ای دمای زمین تا پیش از فرارسیدن سال ۲۱۰۰ اجتناب ناپذیر خواهد بود. اما اگر همکاری جهانی دراین زمینه صورت بگیرد میزان افزایش دما به ۱.۵ درجه سانتیگراد تا پیش از سال ۲۱۰۰ محدود می شود.


منبع:

1400/07/26
23:30:35
5.0 / 5
641
تگهای خبر: اقتصاد , جهان
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog