پرتو بلاگ

۴ کافه علم با حضور برگزیدگان جایزه مصطفی(ص)

۴ کافه علم با حضور برگزیدگان جایزه مصطفی(ص)

به گزارش پرتوبلاگ ۴ کافه علم با حضور برگزیدگان چهارمین دوره جایزه مصطفی(ص) برگزار می گردد.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی جایزه مصطفی(ص)، ۴ کافه علم در حوزه عرضه برگزیدگان دوره چهارم جایزه مصطفی (ص) برگزار می گردد.
پروفسور یحیی تیعلاتی، استاد فیزیک دانشگاه الخامس شهر رباط مراکش، فیزیکدان انرژی بالا و پژوهشگر برخورددهنده هادرونی بزرگ مبحث «در جست وجو ماده تاریک» را با حضور کاظم عزیزی استاد فیزیک دانشگاه تهران، سارا خطیبی استادیار فیزیک دانشگاه تهران و غلامحسین حقیقت دانشجوی پسادکتری، پژوهشکده ذرات سه شنبه ۲۷ مهر ساعت ۹ تا ۱۳ برگزار می گردد.
همچنین کافه علم با مبحث «گیاهان دارویی زیر ذره بین علم» با حضور محمد اقبال چودری، زیست شیمی دان پژوهشگاه بین المللی علوم شیمیایی و زیستی دانشگاه کراچی و دیگر برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی(ص) همینطور حضور دکتر پروین پاسالار، دکتر آزاده حبیبی و دکتر محمد مهدوی چهارشنبه ۲۸ مهر ساعت ۹ تا ۱۳ دایر می شود.
کامران وفا، استاد فیزیک دانشگاه هاروارد، نظریه پرداز نظریه ریسمان و صاحب کرسی هلیس و برگزیده جایزه مصطفی(ص) ۲۰۲۱ و همینطور حسام الدین ارفعی، فیزیکدان نظریه ریسمان و استاد دانشگاه صنعتی شریف روز پنجشنبه ۲۹ مهر ساعت ۹ تا ۱۳ در کافه علم حضور می یابد.
پروفسور زاهد حسن دیگر برگزیده جایزه مصطفی(ص) ۲۰۲۱ و استاد فیزیک نظری دانشگاه پرینستون همینطور کاشف نیمه فلزهای فرمیون ویل هم روز جمعه ۳۰ مهر در مورد انقلاب توپولوژیک در فیزیک صحبت می کند.
کافه علم ها به دنبال آوردن علم از فضای رسمی و دانشگاهی به محیط های صمیمی و عمومی است تا از این راه، جایگاه علم را در فرهنگ عمومی جامعه ارتقا دهند.
در کافه علم، عموم مردم فارغ از تخصص، سن، جنسیت در محیطی صمیمی گرد هم می آیند و بگونه ای بی تکلف و بی واسطه به پرسش و پاسخ با یک دانشمند یا مروج علم می نشینند. به این ترتیب، گفتگویی علمی ترویجی جایگزین یک سخنرانی یک سویه می شود.


منبع:

1400/07/28
09:30:42
5.0 / 5
702
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog