پرتو بلاگ
رئیس سابق دانشگاه در نامه ای به اساتید، كاركنان و دانشجویان مطرح كرد

انتشار گزارش تفصیلی عملکرد ۷ ساله دانشگاه شریف در آینده نزدیک

انتشار گزارش تفصیلی عملکرد ۷ ساله دانشگاه شریف در آینده نزدیک

پرتوبلاگ: رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف طی نامه ای، از همکاری و حمایت اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه قدردانی و به تعدادی از موفقیت ها و پیشرفت های این دانشگاه در زمینه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و بین الملل اشاره نمود و از انتشار گزارش تفصیلی عملکرد هفت ساله دانشگاه در آینده نزدیک آگاهی داد.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر محمود فتوحی فیروزآباد، رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف همزمان با اختتام مسئولیت هفت ساله اش در این دانشگاه، طی نامه ای علاوه بر تشکر از همکاری و حمایت اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه، به تعدادی از پیشرفت ها و موفقیت های این دانشگاه در عرصه های مختلف اشاره نمود.

در متن این نامه آمده است: «همکاران گرامی، اعضای محترم هیات علمی، کارکنان و دانشجویان عزیز دانشگاه؛ با سلام و تبریک میلاد مسعود پیامبر نور و رحمت، حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)؛ خدای بزرگ را شاکرم که به اینجانب توفیق داد تا به مدت هفت سال در خدمت شما عزیزان، همه توان خود و ظرفیت و قابلیت های عظیم این مجموعه علمی فاخر را برای اعتلای نام و اعتبار دانشگاه صنعتی شریف که خانه دوم همگی ماست، به کار گیرم.

در طی این سال ها، به همت همه اعضای خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری و حمایت شما عزیزان از مدیران منتخب خود، دانشگاه صنعتی شریف توانسته است باوجود همه چالش ها و محدودیت های بودجه ای و عوارض تحریم و انتشار ویروس کرونا، پیشرفت های قابل توجه و متوازنی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و اثربخشی اجتماعی کسب کند. در زمینه آموزش که یکی از ارکان اساسی دانشگاه است، موفقیت های شایان توجهی همچون حفظ و ارتقاء کیفیت آموزش حتی در دوره کرونا بوسیله گسترش زیرساخت های آموزش الکترونیک، بهبود نسبت استاد به دانشجو بوسیله اهتمام به جذب اساتید فرهیخته، ایجاد حوزه های جدید میان رشته ای، گسترش آموزش های آزاد و افزایش کیفیت ورودی پردیس های دانشگاه حاصل شده است.

در حوزه پژوهش، اهتمام ویژه ­ای به ارتقاء کمیت و کیفیت پژوهش های نظری و کاربردی، ساماندهی پژوهشکده ها و ایجاد پژوهشکده های میان رشته ای، توسعه دوره های پسادکتری، ارتقاء زیرساخت های آزمایشگاهی و رشد کم نظیر قراردادهای صنعتی شده است. در زمینه فناوری، گسترش مجتمع خدمات فناوری، ایجاد و گسترش پارک علم و فناوری و ناحیه نوآوری شریف، توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد مراکز نوآوری تخصصی و گسترش زیرساخت های فناوری اطلاعات و پردازش سریع همچون دستاوردهای مهم دانشگاه در این دوره است.

در حوزه بین الملل نیز می توان به ارتقاء چشم گیر رتبه و وجهه بین المللی دانشگاه، اهتمام به جذب دانشجویان کیفی خارجی، گسترش دوره های دکتری مشترک و مدرک دوگانه، ازدیاد فزاینده دوره های کارآموزی بین المللی، بسترسازی برای گرفتن دروس تخصصی از دانشگاه های معتبر دنیا، ارائه دروس توسط استادان بین المللی، برگزاری ده ها کارگاه، مدرسه و سمینار بین المللی و انعقاد و اجرائی کردن تفاهم نامه های گوناگون اشاره نمود.

از سوی دیگر، در زمینه فرهنگی، ضمن حفظ روابط صمیمانه و قانون-محور با تشکل های دانشجویی، کارهای علمی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی دانشجو-محور از قبیل زندگی در شریف، شریف زیبای من، جشنواره اقوام، جشنواره هفت قلم (ویژه نشریات دانشجویی) و ده ها رویداد دیگر رونق شایان توجهی داشته است. همین طور گسترش زیرساخت های رفاهی همچون بازسازی عمده خوابگاه ها، تاسیس مرکز پایش فرهنگی و اجتماعی و اجرای طرح تحول در ارائه خدمات دانشجویی از رئوس موفقیت های دانشگاه در عرصه دانشجویی بوده است.

در حوزه برنامه ریزی، استفاده از همکاران مجرب و متخصص برای تدوین برنامه راهبردی و تصویب آن در شورای دانشگاه و سپس هیات امنا، ایجاد مرکز برنامه ریزی راهبردی، اجرای بودجه بندی سالانه و تهیه طرح جامع توسعه دانشگاه انجام شده است. همین طور با ایجاد بنیاد حامیان شریف و ارتباط دوستانه با انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه، کمک های مادی و معنوی کم نظیری از طرف حامیان جذب شده است. در پایان، باید به گسترش چشم گیر فضای کالبدی در دانشگاه در این دوره که ده ها هزار مترمربع به فضاهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه افزوده و خصوصاً ساخت پارکینگ طبقاتی که آرزوی دیرینه همکاران و دانشجویان برای برخورداری از فضای سبز و آرام و عاری از ماشین بوده است، اشاره نمود.

قطعاً دستیابی به این دستاوردها، بدون همکاری و همراهی شما عزیزان و به ویژه نمایندگان شما در شورای دانشگاه امکان پذیر نبود. انشاالله بزودی گزارش تفصیلی از عملکرد هفت ساله دانشگاه در زمینه های مختلف تقدیم همکاران گرامی خواهد شد.

اکنون که به لطف الهی، دوره مسئولیت اینجانب اختتام یافته و زمام امور به همکار عزیز دیگری از میان ما سپرده شده است، وظیفه خود می دانم ضمن عرض تبریک به جناب آقای دکتر جلیلی و آرزوی موفقیت و سلامتی برای ایشان، از همکاری و همراهی همه عزیزان خصوصاً اعضای محترم هیات امناء دانشگاه، اعضای محترم شورای دانشگاه، همکارانم در هیات رئیسه و مدیران و کارکنان در همه سطوح ستاد و دانشکده ها طی هفت سال قبل و نیز از دانشجویان گرامی که نور چشمان دانشگاه و امید آینده کشور هستند و حضورشان در دانشگاه مایه رونق و صفا است، صمیمانه تشکر کنم. امیدوار هستم که با تداوم این همراهی و همدلی، دانشگاه صنعتی شریف کماکان سرآمد و الگوی آموزش عالی کشور باقی بماند.»





منبع:

1400/08/03
21:41:45
5.0 / 5
656
تگهای خبر: اطلاعات , الكترونیك , پژوهش , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پرتو بلاگ Parto Blog