پرتو بلاگ
از سوی سرپرست دانشگاه تهران عنوان شد؛

درخواست امکان تصویب رشته ها توسط دانشگاه

درخواست امکان تصویب رشته ها توسط دانشگاه

به گزارش پرتوبلاگ سرپرست دانشگاه تهران خواهان اعطای امتیاز مربوط به تصویب رشته ها توسط خود دانشگاه شد و اظهار داشت: ما از شورای تحول علوم انسانی و شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهان این هستیم که دانشگاه تهران این امتیاز را داشته باشد که بتواند رشته ها مصوب و اجرائی کند. همچنان که در گذشته این کار انجام می شد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دکتر مقیمی در آئین استقبال از ورودی های جدید پردیس البرز دانشگاه تهران بر ضرورت توسعه کیفی و آموزشی پردیس های این دانشگاه اصرار کرد و اظهار داشت: باید استانداردهای علمی، آموزشی، پژوهشی در پردیس ها حفظ شود و نباید این مراکز مورد بی توجهی قرار بگیرند.
ایشان سپس با تاکید بر این که ما نگاه پولی به دانشجویان نداریم، اظهار داشت: علت راه اندازی پردیس ها این است که استعدادهای برتری که به دلایلی نتوانستند بوسیله کنکور وارد دانشگاه شوند، بتوانند در این مراکز رشد و پرورش پیدا کنند. بدین سبب اینطور نیست که ما نگاه پولی به دانشجویان داشته باشیم.
سرپرست دانشگاه تهران با اعلان اینکه باید پردیس های دانشگاه طرح عملیاتی مشخصی داشته باشند اشاره کرد: در این طرح باید نحوه پذیرش دانشجو، نحوه ارائه دروس و رشته ها مورد بررسی قرار گرفته شود و این در قالب طرح عملیاتی مشخص می شود.
دکتر مقیمی اشاره کرد: باید به طور مداوم بتوانیم آموزش های خودرا به روز نماییم و این به روز کردن باید هر ۵ یا ۱۰ سال یکبار اتفاق بیفتد. بااینکه این مساله در دانشگاه تهران انجام شده، اما در پردیس ها نیز باید امر به روز رسانی رشته ها و دروس اتفاق بیفتد.
او در آخر نقش این دانشگاه در آموزش عالی را مهم و اساسی توصیف کرد و اظهار داشت: دانشگاه تهران آموزش عالی استان تهران را که ۷۰ درصد آموزش کشور را عهده دار است مدیریت می کند. بدین سبب باید از این ظرفیت بتوانیم به خوبی استفاده نمائیم.
در ادامه دکتر یونس نوربخش رییس پردیس البرز دانشگاه تهران با تاکید بر این که ۲۶۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این پردیس مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: امسال ۴۵۰ دانشجو در دوره کارشناسی ارشد و ۷۰ دانشجو نیز در دوره دکتری جذب دانشگاه تهران شدند.
وی اشاره کرد: ۶۳ رشته در دوره کارشناسی ارشد و ۲۸ رشته نیز در دوره دکتری به راه افتاده است و ۶۵ درصد دانشجویان ما کسانی هستند که در جامعه شغل دارند و به صورتی تجربه را به دانشگاه و دانش را به محل کار پیوند می دهند.
وی همین طور از جذب ۴۰ دانشجوی خارجی در پردیس البرز آگاهی داد و اظهار داشت: این پذیرش به سبب این که با شیوع ویروس کرونا مقارن شد ما نتوانستیم این دانشجویان را در دانشگاه ببینیم.




منبع:

1400/08/20
17:03:51
5.0 / 5
505
تگهای خبر: پژوهش , دانشگاه
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog