پرتو بلاگ
پس از كشف آب یخ زده؛

دی اکسیدکربن منجمد شده در قطب جنوب ماه کشف شد

دی اکسیدکربن منجمد شده در قطب جنوب ماه کشف شد

بررسی های جدید پژوهشگران دانشگاه یو سی ال ای نشان میدهد در بعضی نواحی قطب جنوب کره ماه دی اکسیدکربن منجمد شده وجود دارد.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از نیواطلس، این کشف علمی امیدواری ها به انجام ماموریت های طولانی مدت در کره ماه با بهره گیری از منابع موجود در تنها قمر کره زمین را افزایش داده است.
با توجه به این که در یک دهه آینده مقرر است ارسال ماه نورد، انسان و حضور در کره ماه به شکل گسترده در دستور کار برخی از کشورها قرار بگیرد، یافتن منابعی در سطح ماه که نیاز به انتقال اقلام مختلف به سطح آنرا برطرف کند، روز به روز ضرورت بیشتری پیدا می کند.
پیش از این وجود آب یخ زده در اطراف قطب جنوب کره ماه تأیید شده بود و باتوجه به دمای منفی ۲۲۳ درجه سانتیگراد در اطراف برخی دهانه های قطب جنوب ماه، وجود دی اکسید کربن یخ زده منجمد شده در این بخش از قمر زمین امکان دارد.
اطلاعاتی که طی یازده سال اخیر از دهانه های مختلف قطب جنوب جمع آوری شده، نشان میدهد در یک منطقه ۲۰۴ کیلومتر مربعی از ماه سرما تا بدان حد است که حتی در فصل تابستان کره ماه هم دما هیچ گاه از منفی ۲۱۳ درجه سانتیگراد بیشتر نمی گردد و بزرگترین منطقه مستعد ذخیره سازی دی اکسید کربن یخ زده دهانه آموندسن است که ۸۲ کیلومتر مربع را پوشش می دهد. این حجم از دی اکسید کربن در ماموریت های آینده به منبعی برای تولید فولاد، سوخت موشک و مواد زیستی مبدل می شود.

1400/08/26
23:21:12
5.0 / 5
671
تگهای خبر: اطلاعات , دانشگاه , محقق
این مطلب پرتوبلاگ را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
ساخت بلاگ

پرتو بلاگ Parto Blog