پرتو بلاگ

تفاهم ایران و عراق در راه اندازی یک دانشگاه پزشکی

تفاهم ایران و عراق در راه اندازی یک دانشگاه پزشکی

به گزارش پرتوبلاگ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در مسافرت به عراق تفاهمنامه راه اندازی دانشگاه پزشکی سبطین که متعلق به عتبه حسینی است را امضا کرد و مدیریت آموزشی آن برای ۵۰ سال به دانشگاه ایرانی واگذار شد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، دانشگاه علوم پزشکی تهران به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران بعنوان نخستین کشور خارجی و برای نخستین بار در کشور عراق موفق شد قرارداد راه اندازی دانشگاه سبطین با زیربنای ۳۰ هزار متر در ۳۶ هکتار را منعقد کند.
دکتر حسین قناعتی بعد از امضای قرارداد درباره جزئیات این تفاهمنامه، با اشاره به اینکه مدیریت این دانشگاه به صورت مشترک خواهد بود اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ۵۰ سال مدیریت آموزشی این دانشگاه را به عهده خواهد گرفت و ۲۰ درصد سود آن به دانشگاه ایرانی خواهد رسید.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: در آغاز کار ۵۰ دانشجوی پزشکی، ۵۰ دانشجوی پرستاری و ۵۰ دانشجوی فیزیوتراپی پذیرفته خواهد شد و حقوق و حق الزحمه اساتید ثابت و پروازی هم طبق دستورالعمل پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه سبطین در پنجه طبقه ظرفیت پذیرش یک هزار دانشجو را دارد افزود: تمام تجهیزات این دانشگاه از سالن تشریح، آزمایشگاه های مختلف و کلاس های درس، مدرن دیده شده و بیمارستان های پشتیبان آن، بیمارستان زین العابدین و بیمارستان کانسر سرطان کربلا که بسیار مدرن و در شرف راه اندازی است خواهد بود و ان شاءالله منتظر هستیم مجوز راه اندازی سبطین را از وزارت علوم عراق بگیریم.
دکتر قناعتی در انتها اظهار داشت: تفاهمنامه ای برای قطعی کردن این مساله در حضور شیخ عبدالمهدی نماینده آیت الله سیستانی و رئیس عتبه حسینی که این دانشگاه به عتبه حسینی متعلق می باشد و پروفسور ساعدی رئیس مسائل بهداشتی و درمانی عتبه امضا کردیم و آمادگی داریم در 10 روز آینده آغاز به کار نماییم.



1400/08/29
23:57:19
5.0 / 5
578
تگهای خبر: پزشكی , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog