پرتو بلاگ
سرپرست دانشگاه صنعتی شریف:

می خواهیم کلاس های نیمسال بعد را به صورت حضوری برگزار نماییم

می خواهیم کلاس های نیمسال بعد را به صورت حضوری برگزار نماییم

سرپرست دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه برای بازگشت دانشجویان به دانشگاه برای ازسرگیری آموزش حضوری، باید اعتماد آنها و خانواده شان را جلب نماییم، اظهار داشت: می خواهیم کلاس های نیمسال بعد را به صورت حضوری برگزار نماییم.


دکتر رسول جلیلی در گفتگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار نمود: با عنایت به این که شرایط واکسیناسیون در کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و دولت و وزارت علوم اصرار دارند که کلاس های دانشگاه ها حضوری شوند، باید فعالیتهای آموزشی مجازی را به صورت حضوری از سر بگیریم.
وی با تکیه بر این که در دو سال قبل هیچ فعالیت آموزشی تعطیل نشده است، افزود: در این دو سال کرونایی، هیچ کلاسی تعطیل نشده، هیچ نیمسالی لغو نشده و هیچ دانشجویی از فعالیت درسی خود محروم نشده است، ولی الان و بنا به لزوم و اقتضائات و این که چرخ اقتصادی کشور باید در همه ابعاد، به حرکت درآید، می خواهیم دانشگاه ها را برای ازسرگیری آموزش حضوری بازگشایی نماییم.
دکتر جلیلی با اشاره به اینکه در نیمسال جاری امکان ازسرگیری آموزش حضوری وجود ندارد، تصریح کرد: امیدواریم از آغاز نیمسال بعد کلاس ها را کاملا به صورت آموزش حضوری برگزار نماییم. البته این امر مشروط بر این است که پیک جدیدی از کرونا شیوع پیدا نکند و امکاناتی که برای همگرایی با استانداردهای ستاد ملی مبارزه با کرونا، در دانشگاه وجود دارد را بتوانیم فراهم نماییم.
سرپرست دانشگاه صنعتی شریف ضمن اشاره به استانداردهای تعریف شده از جانب ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: با عنایت به این استانداردها، ظرفیت خوابگاه ها نصف می شود و هزینه تغذیه در خوابگاه ها، هم به واسطه کرونا که باید پروتکلهای بهداشتی رعایت شود و هم گرانی مواد اولیه، بسیار افزوده شده و گران شده است.
دکتر جلیلی ضمن اشاره به عدم تمایل برخی دانشجویان برای بازگشت به دانشگاه خاطرنشان کرد: هنوز عده ای از دانشجویان توجیه نیستند که باید برای ازسرگیری آموزش حضوری به دانشگاه بازگردند. از طرفی دیگر، برخی از خانواده های دانشجویان هم تمایل ندارند فرزند آنها به دانشگاه بازگردد. این در شرایطی است که در مقابل، عده ای از خانواده ها تمایل دارند به علت سختی های این دو سال گذشته، فرزند آنها به دانشگاه بازگردد. به این جهت، به تدریج یاید دانشجویان و خانواده آنها را راضی نماییم که به محیط دانشگاه بازگردند. یعنی باید اعتماد آنها را جلب نماییم که به کلاس های حضوری بازگردند. البته پروتکلهای بهداشتی همچنان باید رعایت شوند.
وی ضمن اشاره به عرضه آموزش ترکیبی در دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: عرضه آموزش ترکیبی مستلزم این است که ما در سطح دانشگاه بیشتر از ۱۰۰ کلاس مجهز داشته باشیم. بنابراین تا حدی که مقدور باشد، تلاش خواهیم کرد آموزش ترکیبی را بخصوص برای کلاس های پرجمعیت ارائه دهیم؛ در عین حال احیانا کلاس های خلوت را بتوانیم به صورت کاملا حضوری برگزار نماییم.
سرپرست دانشگاه صنعتی شریف در انتها تصریح کرد: جلسات دفاع از رساله و رساله ها، جلسات شوراها، جلسات دانشکده ها به صورت حضوری برگزار می شود. البته ما ابتدا باید اساتید را به دانشگاه بازگردانیم. چونکه زمانی که اساتید به دانشگاه بازگردند، دفاع ها حضوری می شود، جلسات دانشکده ها و شوراها به صورت حضوری برگزار می گردد بعد از آن دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دانشگاه بازمی گردند تا در نهایت بتوانیم، از ترم بعد دانشجویان کارشناسی را هم برای ازسرگیری آموزش حضوری به دانشگاه بازگردانیم.



1400/09/01
22:42:11
5.0 / 5
641
تگهای خبر: اقتصاد , دانشگاه , صنعت , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog