پرتو بلاگ
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس:

دانشگاه ها اتاق فکر دستگاههای اجرایی باشند

دانشگاه ها اتاق فکر دستگاههای اجرایی باشند

لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از کارکردهای مهم دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این است که باید نقش اتاق فکر را برای سازمان ها و دستگاههای اجرایی ایفا کنند.


دکتر یحیی ابراهیمی در دیدار با سرپرست دانشگاه لرستان، اظهار نمود: یکی از مطالبات مردم که در دوره ریاست قبلی دانشگاه لرستان پیگیری کردم این است که مرکز آموزش عالی الشتر که زیرمجموعه دانشگاه لرستان است بعنوان یک مجتمع آموزش عالی ارتقاء یافته و مستقل شود.
وی بیان نمود: درباره انتصابات در ادارات، سازمان ها، نهادها و دانشگاه ها، همیشه مدافع این دیدگاه بوده ام که باید اصل شایسته سالاری در همه بخش های نظام اداری کشور، تقویت و نهادینه شود.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهای مهم دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این است که باید نقش اتاق فکر را برای سازمان ها و دستگاههای اجرایی ایفا کنند تا مشکلات جامعه با راهکارهای علمی رفع شده و از طرفی مطالبات مردم هم به صورت علمی پیگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد، یک ظرفیت بالاست و باید برای رفع چالش های جامعه از این ظرفیت و پتانسیل علمی بالا، بیشتر از پیش، بهره برد.
در ادامه دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان، اظهار نمود: برپایه آموزه های حضرت امام (ره)، دانشگاه مبداء همه تحولات است، ما دانشگاهیان باید تلاش نماییم با رویکرد حل المسائلی، راهکارهای علمی و کاربردی برای رفع مشکلات جامعه عرضه دهیم، برای رفع مشکلات و مسائل جامعه، هم باید نقش مهم دانشگاهیان، گفتمان سازی عمومی شود و هم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، در مواردی که احتیاج به اصلاح یا تغییر برخی ساختارهای حقوقی است تلاش کنند آنها را اصلاح کنند.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه لرستان، آمادگی کامل دارد جهت رفع مشکلات و چالش های استانی در تعامل و همگرایی با نمایندگان استان کمک کنند چونکه هدف آن است که همگی در فضای همدلی و برادری، کوشش نماییم مشکلات و مسائل رفع و استان از وضعیت کمتر توسعه یافتگی، بیرون برود.



1400/09/05
20:52:40
5.0 / 5
657
تگهای خبر: دانشگاه , سازمان , فضا , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog