پرتو بلاگ
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی مطرح كرد

فارغ التحصیلی بیشتر از ۱۰۰ هزار دانشجو از دانشگاه علامه طباطبائی

فارغ التحصیلی بیشتر از ۱۰۰ هزار دانشجو از دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش پرتوبلاگ، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی از فارغ التحصیلی بیشتر از ۱۰۰ هزار دانشجو از این دانشگاه اطلاع داد و اظهار داشت: تمام دانشجویان ترم آخر این دانشگاه با ایده های کسب و کار آشنا می شوند به همین جهت مراکز اشتعال و کارآفرینی در دانشگاه علامه طباطبایی به راه افتاده است.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، عبدالله معتمدی در نخستین همایش بهره وری دانشگاه ها که امروز در دانشگاه علامه طباطبائی درحال برگزاری است، اظهار داشت: این دانشگاه امروز ۶۵ سال دارد و شروع آن از سال ۶۳ بوده است. به صورتی که نزدیک ۱۴ هزار دانشجو، بیشتر از ۶۰۰ عضو هیات علمی همینطور ۱۱ دانشکده و ۱۰ پژوهشکده در دانشگاه علامه فعال می باشند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه ۶۴ شهید توسط این دانشگاه به انقلاب تقدیم شد، اظهار نمود: میتوان از بین آنها به شهید همت اشاره نمود.

به گفته معتمدی، نزدیک ۱۰۰ هزار نفر از دانشگاه علامه طباطبایی فارع التحصیل شده و بسیاری از وزرای فعلی و قدیم فارغ التحصیل دانشگاه علامه هستند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه حدود ۲۷۰ رشته در این دانشگاه علامه فعال است، اضافه کرد: این دانشگاه جز دانشگاه های برتر است و سال جاری هم جز دانشگاه های برتر جهانی در رتبه بندی تایمز قرار گرفت.

معتمدی به برنامه راهبردی دانشگاه علامه طباطبایی اشاره و تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ برنامه راهبردی دانشگاه علامه تدوین شد و برپایه آن محور اصلی دانشگاه و مأموریت دانشگاه تحول علوم انسانی است. یکی از بحث های جدی ما نشان دادن اثر بخشی علوم انسانی است که بخشی از آن با نقش آفرینی علوم انسانی در حل مشکلات جامعه خویش را نشان داده است و از سویی هم فارغ التحصیل دانشگاه باید مطابق تخصصی که دارد نقش آفرین کند.

وی تاکید کرد: در دانشگاه علامه تمام دانشجویان ترم آخر با ایده های کسب و کار آشنا می شوند. ازاین رو مراکز اشتعال و کار آفرینی بوجود آورده ایم و حمایت می نماییم. در حوزه بهره وری هم در سال ۱۴۰۰ یکی از برنامه های محوری دانشگاه بهره وری بود برنامه های دانشگاه جنبه تزیینی ندارد و هر ۶۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه همه در جهت برنامه راهبردی دانشگاه برنامه های خویش را اعلام نموده اند.





منبع:

1402/10/26
13:42:07
5.0 / 5
209
تگهای خبر: پژوهش , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog