پرتو بلاگ

بازگشایی دانشگاه های آمریکایی بعد از تعطیلات کریسمس چگونه است؟

بازگشایی دانشگاه های آمریکایی بعد از تعطیلات کریسمس چگونه است؟

پرتوبلاگ: بعد از اتمام تعطیلات کریسمس، این روزها دانشگاه های آمریکایی پذیرای دانشجویان هستند و هر دانشگاه در ترم بهاره، باتوجه به افزایش مجدد کووید-19، رویکرد های گوناگونی را در نظر گرفته است و بعضاً پروتکلهای بهداشتی سختگیرانه تری را مدنظر قرار داده اند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، از آنجائیکه واکسیناسیون در سطح جهان به حدی مطلوب رسیده است، دانشگاه های سطح جهان خبر از بازگشت به آموزش حضوری دادند.
دانشگاه های آمریکا نیز کم و بیش به روی دانشجویان خود بازگشایی شده بودند و اواخر سال میلادی قبل، آموزش مجازی و حضوری بطور همزمان ارائه می شد.
اما شیوع سویه اُمیکرون کرونا، شرایط را تغییر داد و سبب برنامه ریزی های دانشگاه ها به نحو دیگری تغییر یابد و هر دانشگاه بنا به شرایط خود و با اولویت قرار دادن سلامتی دانشجویان و اساتید، تصمیمات خاص خودرا اتخاذ کنند.
بعد از اتمام تعطیلات کریسمس، این روزها دانشگاه های آمریکا درحال بازگشایی هستند و باتوجه به شیوع اُمیکرون سیاست های کرونائی خاص را پیش گرفته اند.
بر این اساس به بررسی وضعیت چند دانشگاه آمریکایی برای شروع ترم بهاره پرداختیم که در گزارش ذیل میخوانید:

دانشگاه "هاروارد"
دانشگاه هاروارد اعلام نموده است که در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی، سه هفته نخست را به دانشجویان خود آموزش مجازی عرضه خواهد کرد.
این دانشگاه در تشریح دلیلهای این تصمیم گفته که باتوجه به افزایش سریع موارد مبتلا به کووید-۱۹ در سطح محلی و در سراسر کشور (آمریکا) و همین طور شیوع رو به رشد سویه بسیار مسری اُمیکرون، چنین تصمیمی اتخاذ شده است.
دانشگاه هاروارد اعلام نموده، اساتید، کارکنان و پژوهشگران این دانشگاه نیز در صورت امکان باید ازراه دور کار کنند و فقط دانشجویانی که مجاز هستند، باید به دانشگاه بازگردند.
در این میان، دانشکده های دانشگاه هاروارد، بصورت جداگانه دانشجویان را در مورد ترتیب حضور طبقه بندی می کنند. به این ترتیب، تعدادی از برنامه های دانشگاه مانند کارهای ضروری آزمایشگاهی حضوری و بیمار محور، بطور عادی بصورت حضوری ادامه خواهند داشت.
همین طور خدمات کتابخانه آنلاین و تعدادی از خدمات کتابخانه بصورت حضوری در دسترس اعضای دانشگاه هاروارد خواهد بود.

دانشگاه "آلاباما"
دانشگاه آلاباما فعالیت خودرا از ۴ ژانویه از سرگرفته و سیاست های جدیدی را برای بازگشت دانشجویان بعد از تعطیلات کریسمس پیش گرفته است.
در این راستا، گفته شده که دانشجویان این دانشگاه صرف نظر از وضعیت واکسیناسیون، خود ملزم به استفاده از ماسک در بیشتر محیط های دانشگاه هستند.
دانشگاه آلاباما از نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی قانون ماسک الزامی خودرا کنسل کرد اما از آن زمان سویه اُمیکرون کرونا شیوع پیدا کرد و خیلی از برنامه ریزی ها را در بخش های مختلف را بهم ریخت.
این بدان معناست که وقتی نزدیک به ۳۸ هزار و ۳۲۰ دانشجوی دانشگاه آلاباما در تاریخ ۱۲ ژانویه برای شروع ترم بهاری به دانشگاه بازمی گردند، در کلاس های درس، اتوبوس ها و داخل بیشتر ساختمان های دانشگاه استفاده از ماسک الزامی است.
بگفته مسئولان دانشگاه آلاباما، افرادی که واکسینه نشده اند، ملزم به استفاده از ماسک در تمامی محیط های دانشگاه شامل داخلی و خارجی هستند.
همین طور دانشگاه آلاباما از اساتید، دانشجویان و کارکنان خود خواسته که هنگام احساس بیماری یا مشاهده علایم با دانشگاه تماس بگیرند و دستورالعمل های آزمایشی، قرنطینه و ایزوله را دنبال کنند.

دانشگاه "پرینستون"
با بیان دانشگاه پرینستون، دانشجویان مقطع کارشناسی در بهترین حالت ممکن، تا تاریخ ۱۴ ژانویه اجازه بازگشت به دانشگاه را ندارند. این تاریخ قبل از این ۷ ژانویه اعلام شده بود اما با تاخیر یک هفته ای مواجه گردید.
دانشجویانی که مقرر است به دانشگاه بازگردند نیز باید برای بازگشت خود ثبت نام کنند و در پروتکل هایی که مربوط به انجام تست کووید-۱۹ است، شرکت نمایند.
همچنین، تمامی دانشجویان دانشگاه پرینستون بمحض ورود به محوطه دانشگاه بعد از تعطیلات، باید تست کووید-۱۹ دهند.
گفته شده از تاریخ ۸ ژانویه تا اواسط فوریه، تمامی دانشجویان کارشناسی که به محوطه دانشگاه بازمی گردند، اجازه خروج از شهر و مسافرت ندارند. در خوابگاه ها نیز محدودیت تجمع ۲۰ نفر وجود دارد و این محدودیت تا اواسط فوریه ادامه خواهد یافت.
در خوابگاه های دانشگاه پرینستون نیز محدودیت تجمع بیش از ۲۰ نفر وجود دارد و این محدودیت تا اواسط فوریه ادامه خواهد یافت.

دانشگاه "ایلینوی جنوبی"
با بیان مقامات دانشگاه ایلینوی جنوبی، برای جلوگیری از شیوع کروناویروس بعد از تعطیلات کریسمس، بجای این که کلاس های دانشجویان این دانشگاه بصورت مجازی برگزار شود، ارائه تست منفی کووید-۱۹ توسط دانشجویان الزامی است.
مقرر است کلاس های این دانشگاه از تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ میلادی شروع شود و مقامات دانشگاه ایلینوی جنوبی به دانشجویان، اساتید و کارکنان خود اعلام نمودند که باید ظرف ۴۸ ساعت بعد از بازگشت به محوطه دانشگاه، آزمایش کووید-۱۹ انجام دهند.
دانشگاه ایلینوی جنوبی اعلام کرده: افرادی که بطور کامل مقابل کرونا واکسینه شده اند نیز مجبور به انجام آزمایش هستند و افرادی که واکسن نزده اند نیز باید هر هفته آزمایش دهند

دانشگاه "مریلند"
دانشگاه مریلند نیز اعلام نمود که به هنگام شروع کلاس ها در سال جدید میلادی، زمانی که دانشجویان تا ۲۱ ژانویه به محیط دانشگاه بازمی گردند، باید پیش از حضور در نخستین کلاس خود، تست منفی کووید-۱۹ خودرا به دانشگاه عرضه کنند و علاوه بر آن در کلاس ها از ماسک " KN۹۵" استفاده کنند.
با بیان دانشگاه مریلند، روند کاری کارکنان این دانشگاه به همین ترتیب خواهد بود اما احتمال دورکاری وجود دارد و ممکنست برخی از کلاس های پرجمعیت بصورت آنلاین ارائه شوند.

دانشگاه "ایلینویز"
دانشگاه ایلینویز بطور موقت در ژانویه پیش از باز کردن کلاس های درس به روی دانشجویان، به آموزش الکترونیکی تغییر پیدا کرده است.
این دانشگاه بتازگی اعلام نمود که دانشجویان و کارکنان دانشگاه باید تست منفی کووید-۱۹ عرضه کنند.
پردیس شیکاگو این دانشگاه به مدت دو هفته، از ۱۰ ژانویه، به استثنای برخی موارد، آنلاین خواهد شد. پردیس شامپین- اربانا نیز از ۱۸ تا ۲۳ ژانویه آنلاین خواهد بود.

دانشگاه "ویک فارست"
دانشگاه "ویک فارست "(Wake Forest) اعلام نمود تمامی اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان باید برای ترم بهار ۲۰۲۲ میلادی مدرک تزریق دوز اطمینان واکسن کووید-۱۹ خودرا به دانشگاه عرضه کنند.
البته افرادی که از نظر پزشکی یا مذهبی محدودیت دارند، ملزم به ارائه مدرک نیستند ولی سایر دانشجویان بعد از اعلام زمان مدنظر از طرف دانشگاه، تنها دو هفته مهلت دارند مدرک تزریق واکسن خودرا عرضه کنند.
افرادی که از نظر پزشکی یا مذهبی معاف از تزریق واکسن هستند، باید توسط دانشگاه مورد تایید قرار گیرند و توضیحات دقیقی دراین زمینه عرضه کنند.
در این میان، دانشجویانی که در ترم بهار، در خارج از کشور تحصیل می کنند نیز باید مدرکی در خصوص تزریق دوز اطمینان واکسن را به دانشگاه تحویل دهند.
دانشجویان جدید الورود نیز باید مدرک تزریق دوز اطمینان واکسن کووید-۱۹ خودرا تحویل دهند.

دانشگاه "جان هاپکینز"
دانشجویان دانشگاه جان هاپکینز در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باید حداقل دوبار در هفته آزمایش مبتلاشدن به کووید-۱۹ بدهند و حداقل ۴۸ ساعت بین هر تست فاصله باشد.
نکته قابل توجه این است که از شروع شیوع کووید-۱۹ در جهان، دانشگاه جان هاپکینز تعداد موارد مبتلا را منتشر می کرد و پروتکلهای بهداشتی را تعیین می کرد.
در پاییزی که گذشت، دانشجویان واکسینه شده این دانشگاه باید فقط یک دفعه در هفته و دانشجویان واکسن نزده باید هفته ای دو بار آزمایش می دادند.
علاوه بر این، دانشگاه "جان هاپکینز" اعلام نمود: افرادی که تست مبتلاشدن آنها مثبت شده است، در صورت نشان ندادن علایم ابتلا، بعد از ۵ روز از قرنطینه خارج خواهند شد. در غیر این صورت باید در قرنطینه بمانند.
مدیران دانشگاه جان هاپکینز اعلام نمودند که این تغییرات در پاسخ به اطلاعیه های اخیر مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریهای آمریکا (CDC) اعلام شده است.
همچنین، این تغییرات از دستورالعمل های اخیر (CDC) پیروی می کند و با مشورت متخصصان دانشگاه در مرکز بهداشت و بیماریهای عفونی انجام می شود و باتوجه به شواهد بیشتر در دوره ای است که کووید-۱۹ و سویه اُمیکرون بیشتر قابل انتقال است.
در اواخر دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی، با افزایش موارد کووید-۱۹، دانشگاه جان هاپکینز کلاس های دانشجویان را به شیوه آنلاین ارائه داد.

دانشگاه "فلوریدا"
دانشگاه فلوریدا آمریکا از دانشجویان و کارکنان خود خواسته که در محوطه دانشگاه حتما از ماسک استفاده کنند، دوز تقویتی واکسن کووید-۱۹ را تزریق کنند و به هنگام بازگشت به محوطه دانشگاه، در صورت نیاز تست مبتلاشدن به کووید-۱۹ دهند.
در این راستا مسئولان دانشگاه فلوریدا اعلام نموده اند که همه اعضای این دانشگاه در ۱۲ پردیس دانشگاه دولتی فلوریدا باید هوشیار بمانند. برای اینکه کووید-۱۹ همچنان تمام نشده است.
این دانشگاه به دانشجویان خود اعلام کرده: ما مطمئن هستیم که با تعهد استوار شما، ترم بهاری موفقی خواهیم داشت و دانشجویان ما همچنان به تحصیلات با کیفیتی که انتظار دارند و شایسته آن هستند، ادامه خواهند داد.




منبع:

1400/10/18
20:27:14
5.0 / 5
585
تگهای خبر: آنلاین , الكترونیك , پزشكی , پژوهش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog