پرتو بلاگ
در یك شركت فناور؛

فرآورده های پروتئینی غیرگوشتی تولید شد

فرآورده های پروتئینی غیرگوشتی تولید شد

محققان در یک شرکت فناور موفق به تولید فرآورده های پروتئینی کاملا گیاهی شدند.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از یک صندوق پژوهش و فناوری، فرزانه بهرامی، عضو هیات مدیره یک شرکت فناور اظهار داشت: محصول این شرکت تولید فرآورده های پروتئینی کاملا گیاهی است که در آن از هیچگونه فرآورده ی حیوانی استفاده نشده است.
وی افزود: مواد اصلی تشکیل دهنده این محصولات شامل انواع فیبرهای گیاهی مانند فیبرگندم، فیبر بامبو، ایزوله ی سویا، نشاسته و آرد است. این محصول می تواند در سبد غذایی گیاهخواران و همین طور سایر افراد قرار بگیرد چونکه از لحاظ قیمتی از پروتئین های حیوانی بسیار مقرون به صرفه تر است.
به گفته مدیر شرکت، این محصول می تواند جایگزین مناسبی برای پروتئین های حیوانی در سبد غذایی خانواده ها باشد.
بهرامی با اعلان اینکه این محصول فاقد نیترات است، اظهار داشت: آزمایش های انجام شده در این محصولات نشان میدهد که حدود ۱۸ درصد پروتئین خالص در این محصول داریم که می تواند یک منبع تامین کننده پروتئین برای افراد باشد.
وی افزود: ما محصولات دیگری نیز داریم که فاقد گلوتن است و مناسب افرادی خواهدبود که به سبب حساسیت های غذایی و یا موارد دیگر منع مصرف گلوتن دارند.
عضو هیئت مدیره این شرکت اظهار داشت: در ایران ما جزو نخستین و دومین تولیدکننده های محصولات کاملا گیاهی و فاقد گلوتن هستیم و بدین سبب رقیب جدی در بازار نداریم.
این شرکت از شرکت های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی خراسان است که با دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و تامین قسمتی از هزینه ها موفق به تولید فرآورده های پروتئینی غیرگوشتی شده است.


منبع:

1400/12/07
19:45:27
5.0 / 5
523
تگهای خبر: پژوهش , فناوری , محصولات , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog