پرتو بلاگ

امروز آخرین فرصت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

امروز آخرین فرصت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

به گزارش پرتوبلاگ با بیان نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی پزشکی سال ۱۴۰۱، داوطلبان مجاز شده در این آزمون تا ساعت ۱۳ امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد مهلت دارند نسبت به انتخاب رشته/ محل و ارسال مدارک و سوابق آموزشی و پژوهشی خود از راه سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اقدام نمایند.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا، نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی / فناوری محور» رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی برای ۶۵ رشته و مجموعه، دوشنبه ۱۰ مرداد ماه اعلام گردید.
مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام نموده است: بر مبنای نمره داوطلبان در هر رشته و با عنایت به سهمیه داوطلبان، به تعداد دو برابر ظرفیت پذیرش آن رشته، جهت آزمون مرحله دوم (مصاحبه) دعوت شده اند.
در مرحله اول آزمون (کتبی) کسب حدنصاب ۵۰ درصد میانگین کل نمرات شرکت کنندگان در آزمون کتبی هر رشته و کسب حداقل ۳۰ درصد از نمره تراز شده کتبی آزمون الزامی است. همینطور در مرحله دوم آزمون (مصاحبه) کسب حداقل ۵۰ درصد میانگین نمره ترازشده مرحله دوم ۵ درصد اول هر رشته با رعایت سایر شرایط و مقررات الزامی است.
داوطلبان مجاز اعلام شده در این آزمون، تا ساعت ۱۳ امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد مهلت دارند تا نسبت به انتخاب رشته/ محل و ارسال مدارک و سوابق آموزشی و پژوهشی خود از راه سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اقدام نمایند.
در صورتیکه رشته انتخابی داوطلب با مدرک تحصیلی مقطع قبلی وی مطابقت نداشته باشد، عواقب بعدی آن بر عهده شخص داوطلب است و بنابراین انتخاب رشته باید بر مبنای مدارک مورد پذیرش (طبق دفترچه راهنمای آزمون) انجام پذیرد.
طبق اعلام دبیرخانه های مربوط (علوم پایه، داروسازی و دندانپزشکی)، مصاحبه به صورت حضوری برگزار می شود.
زمان بندی مصاحبه رشته های مختلف توسط دبیرخانه ها تعیین می شود که متعاقبا از راه سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.
مصاحبه رشته های پژوهشی هم به صورت حضوری خواهد بود که زمانبندی آن توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت انجام می شود و از راه سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.
برای داوطلبان پژوهشی صرف مجاز اعلام شدن به معنای دعوت به مصاحبه نبوده و حضور در مرحله دوم (مصاحبه)، منوط به تأیید مقالات داوطلبان توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت است.
آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی / فناوری محور» رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در ایام ۲ و ۳ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار گردید. ۱۴ هزار و ۱۴۹ نفر در این آزمون ثبت نام کردند که ۷۳ درصد از شرکت کنندگان در چارچوب ۷۲ رشته از رشته های علوم پایه پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی در آزمون حاضر بودند.




1401/05/13
13:21:43
5.0 / 5
471
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , تحقیقات , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog