پرتو بلاگ

كاهش اثرات بیماری صرع با موسیقی كلاسیك

كاهش اثرات بیماری صرع با موسیقی كلاسیك

صرع یكی از بیماری های خطرناكی است كه تشنج ناشی از آن می تواند به سلامت فرد صدمه های جدی بزند. محققان می گویند پخش موسیقی كلاسیك تا حدی از این مشكلات می كاهد.



به گزارش پرتوبلاگ به نقل از نیواطلس، تاکنون از روش های متنوعی برای کاهش اثرات جانبی ابتلاء به صرع استفاده شده است، اما پژوهشگران می گویند یک روش کم هزینه و آسان برای این کار پخش موسیقی کلاسیک افراد برجسته ای همچون موتزارت است.
در این میان قطعاتی که موتزارت با پیانو نواخته اثر مناسبی برای کاهش نتایج ابتلاء به صرع دارند. پیش از این برخی بررسی ها نشان داده بود گوش کردن کودکان کم سن و سال به قطعات موسیقی کلاسیک موتزارت آنها را باهوش تر می کند.
پژوهش تازه ای که در این حوزه در آمریکا با بررسی و تجمیع نتایج ۱۲ پژوهش دیگر انجام شده، نشان داده است افرادی که به صورت مرتب در معرض پخش موسیقی های کلاسیک موتزارت هستند در زمان آغاز تشنج های بیماری صرع وضعیت قابل کنترل تری دارند.
بر همین اساس پخش موسیقی کلاسیک برای این نوع بیماران باعث کاهش ۳۱ تا ۶۶ درصدی اثرات تشنج فیزیکی خطرناک مبتلایان به صرع می شود. اغلب قطعاتی که موتزارت با پیانو نواخته برای آرامش بخشی به این بیماران مفید می باشد.


منبع:

1399/06/28
14:49:05
5.0 / 5
1327
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , محقق , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
پرتو بلاگ Parto Blog