پرتو بلاگ

وارد شدن معاونت علمی به پروتكلهای آموزش پزشكی با شبیه سازها

وارد شدن معاونت علمی به پروتكلهای آموزش پزشكی با شبیه سازها

به گزارش پرتوبلاگ معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از وارد شدن این معاونت به پروتکلهای آموزشی با سیمولاتورهای ساخته شده از جانب محققان کشور اطلاع داد.


به گزارش پرتوبلاگ به نقل از ایسنا سورنا ستاری در نمایشگاه سیمولاتورهای پزشکی که امروز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وزارت بهداشت همواره حامی شرکتهای دانش بنیان در حوزه های پزشکی بوده است، اضافه کرد: دستاوردهای محققان کشور در حوزه تجهیزات پزشکی و سیمولاتورها نشان دهنده نفوذ شرکت ها در حوزه های بهداشتی، کلینیکالی و بیمارستانی است.
وی افزود: از چندین ماه پیش به صورت جدی آموزش های پزشکی را در جهت افزایش کیفیت آموزش های مجازی در چارچوب سیمولاتورها شروع کرده ایم؛ چون که استفاده از سیمولاتورهای پزشکی می تواند کیفیت آموزش های پزشکی را ارتقاء دهد و منجر به رشد بحث پژوهشی در دانشکده های پزشکی شود.
ستاری با اشاره به اینکه آموزش های پزشکی به واسطه سیمولاتورها، یک اتفاق نو در کشور است، اظهار داشت: هر یک از سیمولاتورها کاربردهای مختلفی دارند که نمونه های آنها توسط محققان کشور ساخته شده و بعضی از نمونه های ساخته شده مشابه خارجی ندارند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اینکه این امر نشان داده است فناوران کشور دارای ایده های نو و جدید هستند که حتی در دنیا مشابه ندارد، خاطرنشان کرد: بزودی وارد پروتکلهای آموزشی به واسطه سیمولاتورهای پزشکی می شویم و این سیمولاتورها قابل استفاده برای جراحان، دانشجویان و خیلی از افراد که در حوزه پزشکی فعالیت می نمایند، است.
ستاری، آموزش از راه این سیمولاتورها را یک نفوذ فکری فوق العاده دانست و تصریح کرد: باید از فناوران این حوزه تشکر کرد.



1400/03/27
11:17:06
5.0 / 5
687
تگهای خبر: پزشكی , پژوهش , دستاورد , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
پرتو بلاگ Parto Blog