پرتو بلاگ
معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان:

دانش فنی شبیه سازی تمام حیوانات در کشور وجود دارد

دانش فنی شبیه سازی تمام حیوانات در کشور وجود دارد

به گزارش پرتوبلاگ معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان بابیان این که دانش فنی شبیه سازی برخی حیوانات بدست آمده، اظهار داشت: اما باید سازمان محیط زیست با ایجاد زیرساختها، امکان شبیه سازی برخی حیوانات درحال انقراض را فراهم آورد.



پروانه افشاریان در مورد اقدامات پژوهشگاه رویان در زمینه پیشگیری از حیوانات درحال انقراض با استفاده از شبیه سازی و سلول بنیادی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: تابحال این علم را برای شبیه سازی بزهای مختلفی با خصوصیت های خاص در پژوهشگاه رویان اصفهان بکار گرفتیم.
معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه بکارگیری این روش در مورد سایر حیوانات کار پیچیده ای برای محققان رویان نخواهد بود، اظهار داشت: چونکه دانش فنی این اقدام بدست آمده است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات بعدی محققان رویان در زمینه پیشگیری از انقراض برخی حیوانات با نژاد بومی کشور اظهار داشت: شبیه سازی و پیشگیری از انقراض نسل یوزپلنگ و سایر حیوانات (همچون قوچ قمیشلو که در اصفهان انجام شده است) امکان پذیر است اما احتیاج به هزینه های بالایی دارد.
افشاریان با تکیه بر این که همینطور همکاری چند سازمان دولتی برای هر مورد شبیه سازی نیاز است اظهار داشت: سازمان محیط زیست یکی از این سازمانهاست که می بایست شبیه سازی را اولویت کار خود قرار دهد و به این قضیه ورود کند تا امکانات و شرایط مورد نیاز را برای شروع پژوهش های مورد نیاز در جهت پیشگیری از انقراض هر گونه خاص را برای محققان رویان فراهم سازد.
به گفته معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان، درواقع تصمیم گیری این مورد به سیاستهای سازمانهای بالا دستی تصمیم گیرنده باز می گردد تا با ایجاد زیرساخت ها، در کنار دانش و مهارتهایی که همکاران ما در پژوهشگاه رویان کسب کرده اند، شرایط برای پیشگیری از انقراض حیوانات ایرانی فراهم گردد.
وی اضافه کرد: در اصل این اقدام احتیاج به کارفرما دارد همانطور که بزهای سانن (نژاد شیرده با حجم بالا) و مورسیا (نژاد گوشتی) کارفرما داشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گرنت شبیه سازی ۲ هزار راس از این بزها را تقبل کرد.


منبع:

1400/07/12
10:18:06
5.0 / 5
671
تگهای خبر: پژوهش , سازمان , فناوری , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پرتو بلاگ Parto Blog